Service
Giffits GmbHs generelle vilkår og betingelser
1. Gyldighetsområde

Vi kjøper og selger kun i henhold til våre generelle forretningsbetingelser. Motbekreftelser som ikke er i samsvar med våre vilkår, vil bli avvist.

2. Forpliktelser

For bestillinger over Internett opprettes en kontrakt mellom kjøper og Giffits GmbH når Giffits GmbH har akseptert ordren. Dette gjøres ved å sende en oppdragsbekreftelse per e-post. Utsendelse av oppdragsbekreftelse er ingen godkjenning fra Giffits GmbH sin side, men tjener utelukkende som en bekreftelse på mottatt bestilling. Punktet etter A§649, avsnitt 1, linje 1 BGB om kundens gjeldende kunderettigheter, begrenses til særskilte grunner. Ved åpenbare typografiske, trykk- og regnefeil, er Giffits GmbH pålagt tilbakeføring, med mindre den andre parten er villig til å godta denne avtalen på de vilkår som var åpenbart ment. Våre ansatte er ikke autorisert til å inngå muntlige sideavtaler eller å gi muntlige forsikringer som går utover innholdet i den skriftlige avtalen.

3. Leverings- og tjenesteomfang

Over- eller underleveranser på opptil 10 % er tillatt. I så fall er avtaleparten som behørig varslet den underleveransen i henhold til §§ 377 HGB, bare ansvarlig for leveringsprisen som tilsvarer den faktisk leverte mengden. Overleveranser på opptil 10 % påhviler avtaleparten dersom avtaleparten ikke har oppfylt klagen i samsvar med § 377 HGB. I dette tilfellet påhviler det også avtaleparten å betale den forholdsmessig økte prisen, som kan henføres til overskytende levering. Skulle avtaleparten ha klaget korrekt i samsvar med § 377 HGB i tilfelle overlevering, er han ikke skyldig i det overskytende beløpet på den overskytende leveransen, dersom han ikke har interesse av den overskytende leveransen og meddeler Giffits GmbH dette innenfor gjeldende frist om feil i henhold til §§ 377 HGB. Han er imidlertid forpliktet til å returnere overskytende varer til Giffits GmbH på forespørsel. Over- eller underleveranser gir deg ikke rett til å nekte aksept eller å trekke deg fra kontrakten.

Vi har til enhver tid rett til å foreta delleveranser og partielle tjenester, med mindre den delvise leveringen eller tjenesten ikke er rimelig for kunden.

Dersom fraktkostnadene for en forsendelse overstiger de forventede fraktkostnadene, forbeholder Giffits GmbH seg retten til å overføre tilleggskostnadene til kunden. Ved bestillinger fra utlandet kan også tollavgifter eller importavgifter pådras i mottakerlandet. Slike kostnader er på din bekostning; vi har ingen innflytelse på avgifter og deres beløpsgrense.

4. Leverings- og tjenestetid

Leveringsdatoer eller -frister er bare bindende dersom det bekreftes av oss skriftlig eller via faks. Leverings- og serviceforsinkelser på grunn av force majeure og hendelser som gjør leveranse midlertidig vanskeligere eller umulig for oss, gjør oss ikke ansvarlige for bindende avtalte frister og datoer. De gir oss rett til å utsette leveransen eller tjenesten så lenge hindringen varer pluss en rimelig oppstartstid eller til å annullere kontrakten helt eller delvis på grunn av den uoppfylte delen. Forutsatt at vi er ansvarlige for manglende overholdelse av bindende frister og frister eller er i mislighold, er vårt ansvar for hver fullført forsinkelsesuke en halv prosent av fakturaverdien (ekskl. moms) på leveranser og tjenester som berøres av forsinkelsen, men totalt til ikke mer enn fem prosent av fakturaverdien til varene og tjenestene som berøres av forsinkelsen. Ytterligere krav er utelukket, med mindre forsinkelsen er basert på grov uaktsomhet fra vår side.

5. Materialreservasjon

Vi forbeholder oss retten til mindre eller ubetydelige avvik i form av farge, materialtykkelse og design. Vår informasjon om leverings- og serviceobjektet er beskrivelser eller merkinger, og ingen garanterte egenskaper.

6. Risikooverføring

Risikoen overføres til kjøperen så snart sendingen er overlevert til personen som utfører transporten. Hvis forsendelsen forsinkes på kundens anmodning, overgår risikoen til denne med varsel om klarering av forsendelse.

7. Garanti

I tilfelle av forsendelser eller varer som ikke leveres direkte til oss, er vi ikke forpliktet til å underkaste varene en grundig inspeksjon av feil eller fullstendighet fra vår side. Vår klage anses derfor som rettidig dersom kunden umiddelbart har rapportert til oss og vi straks har sendt denne klagen til vår leverandør. Eventuelle klager må gjøres umiddelbart og skriftlig. Kunden er i denne forstand vår sluttkunde, ikke transportøren, speditøren eller en annen representant

8. Eierforbehold

Varen forblir vår eiendom til full betaling av denne. Imidlertid har kjøper rett til å videreselge de reserverte varene i normal forretningsdrift. Ved videresalg tildeler kjøper alle krav om videresalg til oss som en forholdsregel. I tilfelle tredjeparts tilgang til den reserverte varen, er kjøper informert om vårt eierskap og må informere oss om prosessen umiddelbart.

9. Betaling

10. Jurisdiksjon

Tysk lov gjelder utenom FNs salgslov. Eksklusiv jurisdiksjon og oppfyllelsessted for alle krav i forbindelse med forretningsforhold er Giffits GmbHs registrerte kontor. Giffits GmbH har rett til å saksøke i kundens generelle jurisdiksjon.

11. Databeskyttelse

Giffits GmbH sikrer at behandlingen av personopplysninger fra kjøper overholder databeskyttelsesforskriftene, spesielt DS-GVO og BDSG, samt andre relevante juridiske normer. Bare data som er absolutt nødvendige for bruk av en tjeneste, behandles. Personopplysninger behandles konfidensielt. De overføres kun til tredjepart dersom dette er absolutt nødvendig med henblikk på utførelse av kontrakten. Ytterligere detaljer finner du i vår personvernpolicy.

12. Opphavsrett

Alle bruksrettigheter for opphavsrett i enhver prosess og for ethvert formål med skisser, utkast, originaler, filmer og lignende opprettet av Giffits GmbH, forblir hos Giffits GmbH, med mindre annet er regulert. Tilbudet på nettstedet er levert og overvåket av Giffits GmbH, Hamburg. Alle data, informasjon og materiale på dette nettstedet, ikoner/bilder, illustrasjoner, lyd og videoklipp er beskyttet av opphavsrett, varemerker og andre immaterielle rettigheter eid eller kontrollert av Giffits GmbH eller andre parter og for hvem Giffits GmbH Lisenser ble gitt. Dette materialet/dataene må ikke kopieres, reproduseres, publiseres, lastes ned (uploaded), overføres eller distribueres på annen måte, inkludert via e-post og andre elektroniske midler. Uten tidligere skriftlig samtykke fra eieren er endring av data, informasjon og materialer, bruk av dem på andre nettsteder eller på nettverksforbundne datamiljøer, og bruk til andre formål enn personlig, ikke-kommersiell, et brudd på opphavsrett, varemerker og andre eiendomsrettigheter og følgelig forbudt. Vi forbeholder oss retten til påtale ved brudd på opphavsretten.

13. Retur og refusjon

For bedrifter gjelder følgende:

I henhold til § 377 HGB (tysk handelslov) må kjøper umiddelbart inspisere leverte varer og rapportere eventuelle feil for ikke å miste garantikravene sine. Leverte varer tas kun tilbake etter en på forhånd inngått skriftlig avtale mellom kjøper og Giffits GmbH.
Varer som er levert på forespørsel fra kjøper med et reklamevedlegg blir i utgangspunktet ikke tatt tilbake. Med mindre bestemmelsene i punkt 3 "Leverings- og serviceomfang" og/eller punkt 7 "Garanti" i våre vilkår og betingelser gjelder. Returforsendelseskostnadene ligger på kjøper. Returforsendelser aksepteres ikke av Giffits GmbH. Det er ingen krav på fornyet levering av varene. Prøver kan bare leveres på faktura. Det er ingen returrettsavgift for prøver, med mindre bestemmelsene i punkt 7 "Garanti" i våre vilkår og betingelser gjelder.
Ved kjøp av mer enn 100 stykker av varen bestilt som et utvalg, vil prøvekostnadene bli belastet bestillingen. For produkter med større minimumskjøpsmengder vil ekspansjonskostnadene dekkes når du kjøper minimumskvantum.
Behandling av klageforespørselen tar vanligvis 2-3 virkedager. Ta kontakt med din personlige kontakt hos Giffits. Du kan også kontakte oss via e-post post@giffits.no eller via faks på +49 (0)40 2788 201-790.

For forbrukere gjelder følgende:

Hvis du oppdager noen åpenbare skader under leveringen av varene, ber vi deg om å reklamere slike feil hos leverandøren snarest mulig og raskt sette deg i forbindelse med oss. Dine lovkrav og håndhevingen av dem, spesielt dine garantirettigheter, forblir uberørt hvis du ikke klager og/eller kontakter oss. Det vil imidlertid hjelpe oss å håndheve våre egne krav mot transportøren eller transportforsikringen. Behandlingen av klageforespørselen tar normalt 2-3 arbeidsdager. Ta kontakt med din personlige kontakt hos Giffits. Du kan også kontakte oss på e-post post@giffits.no eller via faks +49 (0)40 2788 201-790.

14. Opphavsrett til forbrukerne

Forbrukere nyter godt av den lovfestede angreretten, som fastsatt i avbestillingsreglene. Hvis kunden er entreprenør eller handler på vegne av et selskap (§ 14 BGB), innrømmes ikke angre- eller returretten iht. § 312 og § 355 BGB i tysk sivilrett. Angreretten gjelder bare for forbrukere iht. § 13 BGB: "Forbruker er en naturlig person som inngår en juridisk rettslig transaksjon der formålet i overveiende grad verken er bruk i kommersiell eller uavhengig profesjonelt foretaks øyemed."

Avbestillingsinformasjon

Angreretten

Du har rett til å trekke deg fra denne kontrakten innen fjorten dager uten å oppgi noen grunn. Returneringsperioden er fjorten dager fra den dagen du eller en du utnevner som tredjepart og som ikke er befrakter, har tatt varen i besittelse.

For å utøve angreretten din, må du informere oss

Giffits GmbH

Weidestraße 122 b
22083 Hamburg
Tyskland
Telefon: 800 248 40
Faks: +49 (0)40 2788 201-790
www.giffits.no
post@giffits.no


ved hjelp av en klar uttalelse (for eksempel brev sendt via post, faks eller e-post) om din beslutning om å trekke deg fra denne kjøpskontrakten. Du kan benytte den vedlagte modellen for kjøpsopphevelse, men det er ikke nødvendig. For å opprettholde avbestillingsperioden er det tilstrekkelig for deg å sende varsel om benyttelse av angreretten før angreretten utløper.

Konsekvenser av avbestillingen

Hvis du trekker deg fra denne avtalen forplikter vi oss til å betale tilbake alle innbetalinger vi har mottatt fra deg, inkludert leveringsgebyrer (unntatt tilleggskostnadene ved å velge en annen leveringsmetode enn den gunstigste standardleveransen vi tilbyr), umiddelbart og senest innen fjorten dager fra datoen da varselet om avbestillingen av denne kontrakten har nådd oss. For denne tilbakebetalingen bruker vi samme betalingsmiddel som du brukte i den opprinnelige transaksjonen, med mindre annet er avtalt med deg. Ikke i noen av tilfellene vil du bli belastet for disse tilbakebetalingskostnadene.

Vi kan nekte tilbakebetaling inntil vi har mottatt varene i retur, eller du har fremlagt bevis på at du har returnert varen, avhengig av hvilket tidspunkt som kommer først.

Du må uten forsinkelse returnere eller overlevere varene til Giffits GmbH, Rücksendung, Weidestraße 122b, 22083 Hamburg og umiddelbart eller senest 14 dager fra datoen du informerer oss om kanselleringen av denne kontrakten. Fristen er oppfylt dersom du sender varene innen 14 dager. Du bærer de umiddelbare kostnadene ved retur. Kostnaden for ikke-pakkede varer er estimert til maksimalt ca. EUR 80.

Du trenger kun å betale for eventuell redusert verdi av varen når dette verditapet etter fastslåelse av beskaffenhet, karakteristika og funksjon kan tilskrives en unødvendig håndtering av varen fra din side.

Utelukkelses- eller ugyldighetsgrunner

Angreretten gjelder ikke for følgende kontrakter:

  • til levering av varer som ikke er forarbeidet og for fremstilling av et individuelt utvalg eller bestemmelse gitt av forbrukeren eller er entydig skreddersydd etter forbrukerens personlige behov;
  • til levering av varer som raskt kan forderves eller hvis forfallsdato raskt kan overskrides;
  • til levering av alkoholholdige drikker, hvis pris avtales ved oppdragsslutt, men som tidligst kan leveres 30 dager etter kontraktinngåelse, og hvis verdi avhenger av svingninger i markedet som foretaket ikke har innflytelse over;
  • til levering av aviser eller tidsskrift, med unntak av abonnement-kontrakter;
  • ztil levering av forseglede varer som av sunmhetsmessige årsaker eller hygiene ikke kan sendes i retur dersom forseglingen fjernes etter levering;
  • til levering av varer dersom disse etter levering, grunn sin uatskillelige beskaffenhet, blandes med annet gods;
  • til levering av lyd- eller videoopptak eller computersoftware i en forseglet forpakning, dersom forseglingen fjernes etter levering;

Modell-avbestillingsskjema
(Hvis du vil bryte kontrakten, vennligst fyll ut dette skjemaet og send det tilbake.)

Til

Giffits GmbH

Weidestraße 122 b
22083 Hamburg
Tyskland
Telefon: 800 248 40
Faks: +49 (0)40 2788 201-790
www.giffits.no
post@giffits.no


Jeg/ vi (*) opphever herved kontrakten inngått av meg/ oss (*) for kjøp av følgende varer (*)/ levering av følgende tjenester (*)
- Bestilt den (*)/ mottatt den (*)
- Navn på forbrukeren?
- Forbrukerens adresse?
- Forbrukerens underskrift (bare når varslet på papir)
- Dato

_______________________
(*) stryk det som ikke passer

15. Angrefristloven for forbruker

Den 09.01.2016 har Europakommisjonen opprettet en plattform for utenomrettslig løsning av konflikter i forbindelse med internettkjøp. Den kan nås over nettadressen https://ec.europa.eu/consumers/odr. Vi vil gjerne informere deg her om at vi ikke er forpliktet til å delta i forliksforhandlinger og at vi dessverre ikke kan gi deg denne muligheten.

16. Salvatorisk klausul

Skulle de enkelte bestemmelsene i disse vilkårene være helt eller delvis ugyldige eller inneholde en luke, skal gyldigheten av de resterende bestemmelsene forbli upåvirket.

Giffits GmbH

Weidestraße 122 b
22083 Hamburg
Tyskland
Telefon: 800 248 40
Faks: +49 (0)40 2788 201-790
www.giffits.no
post@giffits.no

Daglig leder: Marcus Schulz, Thorsten Schmidt

Sted: Hamburg, Desember 2017